یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۱:۰۷

کمک به صنایع کشتی‌سازی کشور رویکرد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه در حوزه مهندسی دریا گفت: رویکرد ما کمک به صنعت کشتی سازی و دریا است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، دکتر سیداحمد معتمدی در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنایع دریایی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین دانشگاه کشور بود که اقدام به راه‌اندازی دانشکده مهندسی کشتی‌سازی کرد.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشکده کشتی سازی این دانشگاه در سال ۶۵ راه‌اندازی شد که ابتدا تنها به موضوع کشتی‌سازی می‌پرداخت اما اکنون این دانشکده تبدیل به پردیس دانشگاهی شده است و بسیاری از رشته‌های مرتبط با حوزه مهندسی دریا را دارد. وی خاطرنشان کرد: این دانشکده در شهر بندرعباس راه‌اندازی شده است که هدف از راه‌اندازی این دانشکده در کنار دریا این است که فارغ التحصیلان آن بتوانند در مشاغل مرتبط با این حوزه فعالیت کنند.


دکترمعتمدی با بیان اینکه دانشکده کشتی‌سازی این دانشگاه ارتباط خوبی با صنایع دارد، گفت: باید دیگر دانشکده‌های دانشگاه نیز این روند را دنبال کنند. وی عنوان کرد: دانشگاه‌های کشور باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در حرکت باشند؛ نسل اول دانشگاه‌های در زمینه آموزش، نسل دوم در زمینه آموزش و پژوهش و نسل سوم دانشگاه‌ها به بحث آموزش تحقیقات و فناوری باید بپردازند. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها باید در جهت حل مشکل صنعت گام بردارند.


معتمدی افزود: رویکرد ما حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم در بخش صنایع دریایی است و تاکید داریم که فعالیت دانشکده این دانشگاه در شهر بندرعباس در خدمت این صنعت باشد. وی اضافه کرد: در دانشکده کشتی‌سازی این دانشگاه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز داخل کشور را دنبال می‌کنیم و در این راستا با دانشگاه‌های مهم و معتبر دنیا قراردادهای مختلفی منعقد کرده‌ایم. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه باید بتوانیم مشکلات صنایع دریایی و کشتی‌سازی را رفع کنیم. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: دانشکده پردیس بندرعباس را به عنوان پارک فناوری و صنایع کشتیرانی دنبال می‌کنیم تا اجرای طرح‌های ملی بزرگ در صنایع دریایی را پیگیری کند.



  کد خبر : 1566
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :